Kalendarium
Czwartek, 2024-03-28
Imieniny: Anieli, Kasrota
Czwartek, 2024-03-28
Imieniny: Anieli, Kasrota
ZAŁĄCZNIK DO Uchwały Nr 1/2021/2022
Rady Pedagogicznej PRZEDSZKOLA PUBLICZNEGO NR 1 BAJKA
z dnia 26 SIERPNIA 2021
w sprawie zatwierdzenia planu pracy szkoły na rok szkolny 2021/2022
Plan pracy przedszkola
PUBLICZNEGO NR 1 BAJKA W NIEMODLINIE
w roku szkolnym 2021/2022
Plan pracy przedszkola uwzględnia w szczególności:
Plan nadzoru dyrektora przedszkola w roku szkolnym 2021/2022, w tym:
1) wnioski z nadzoru pedagogicznego za rok szkolny 2020/2021,
2) podstawowe kierunki polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2021/2022
Wnioski z nadzoru pedagogicznego za rok szkolny 2020/2021:
Rekomendacje:
Zapoznanie dzieci i rodziców z procedurami zmierzającymi do ograniczenia ryzyka zarażenia COVID-19 obowiązującymi w przedszkolu, zwrócenie szczególnej uwagi na bieżące stosowanie się wszystkich osób przebywających w przedszkolu do tych procedur.
Rekomendacje:
Nauczyciele udzielający pomocy psychologiczno-pedagogicznej na bieżąco analizują stan rozwoju dzieci, prowadzą szczegółową dokumentację realizacji zadań oraz dokonują modyfikacji sposobu ich realizacji, dostosowując do bieżącej sytuacji.
Zadania z zakresu nadzoru pedagogicznego dla kuratorów oświaty w zakresie kontroli:
– w przedszkolach oraz innych formach wychowania przedszkolnego „Organizacja wczesnego wspomagania rozwoju dziecka”.
Zadanie: Podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne dzieci |
||
Sposób realizacji |
Realizatorzy |
Termin |
Planowanie procesów wspomagania rozwoju i edukacji przez nauczycieli z wykorzystaniem przyjętych programów, na podstawie wyników analizy problemów i trudności edukacyjnych dzieci oraz ich uzdolnień. Stworzenie w każdej sali kącików zainteresowań: muzycznego, plastycznego, przyrodniczego lub innych, według potrzeb i zainteresowań dzieci. Współpraca z rodzicami dzieci oraz poradnią psychologiczno-pedagogiczną w zakresie prawidłowej organizacji wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. Organizacja wsparcia psychologiczno-pedagogicznego ze szczególnym uwzględnieniem problemów spowodowanych pandemią COVID-19: - zajęcia dla dzieci wspierające radzenie sobie z codziennymi problemami, z nazywaniem uczuć i radzenia sobie z nimi, - warsztaty dla rodziców „Nowoczesny przedszkolak – rozważne korzystanie z narzędzi i zasobów cyfrowych”, - wzmocnienie poczucia bezpieczeństwa poprzez zapoznanie dzieci i rodziców z procedurami zmierzającymi do ograniczenia ryzyka zarażenia COVID-19 obowiązującymi w przedszkolu, bieżące stosowanie się do tych procedur |
- nauczyciele wszystkich oddziałów,
- nauczyciele, dyrektor,
- wychowawcy grup, psycholog
|
- do 1. dnia każdego miesiąca,
- na bieżąco,
- według harmonogramu
|
Zadanie: Wychowanie do wrażliwości na prawdę i dobro. Kształtowanie właściwych postaw szlachetności i zaangażowania społecznego |
||
Sposób realizacji |
Realizatorzy |
Termin |
1. „Bierz przykład z bohatera” – wprowadzanie dziecka w świat pozytywnych wartości: dobro, prawda, miłość i piękno. Rozwijanie umiejętności rozróżniania dobra od zła, prawdy od oszustwa. Tworzenie krótkich inscenizacji wybranych fragmentów książek. 2. „Proszę, dziękuję, przepraszam” – kształtowanie oraz utrwalanie u dzieci norm i zwrotów grzecznościowych społecznie akceptowanych. 3. „Mały wolontariusz” – zapoznanie dzieci z ideą bezinteresownej pomocy: zbiórki karmy dla zwierząt ze schroniska, wizyty w DPS (przedstawienie jasełkowe, własnoręcznie wykonane upominki) |
- nauczyciele wszystkich oddziałów
|
- cały rok
|
Zadanie: Wspomaganie przez przedszkole wychowawczej roli rodziny |
||
Sposób realizacji |
Realizatorzy |
Termin |
1. Zapoznanie rodziców dzieci z programem wychowawczo-profilaktycznym.
2. Wspieranie rodziców w procesie wychowawczym – organizacja spotkań z rodzicami, warsztatów tematycznych z psychologiem . 3. Festyn rodzinny z okazji Dnia Dziecka – integracja społeczności przedszkolnej. 4. Rozwijanie u dzieci umiejętności współdziałania, komunikowania się, dostrzegania potrzeb innych osób w trakcie realizacji codziennych zajęć w przedszkolu, zgodnie z postanowieniami programu wychowawczo-profilaktycznego |
- nauczyciele wszystkich oddziałów, - nauczyciele, psycholog, dyrektor, - nauczyciele, dyrektor,
- nauczyciele wszystkich oddziałów
|
- wrzesień 2021, - cały rok, - czerwiec 2022, - cały rok
|
Zadanie: Działanie na rzecz edukacji patriotycznej, nauczania historii oraz poznawania polskiej kultury, w tym osiągnięć duchowych i materialnych |
||
Sposób realizacji |
Realizatorzy |
Termin |
1. Realizacja zajęć edukacyjnych „Polskie symbole narodowe”.
2. Uroczysta akademia w ramach obchodów rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości. Występy dzieci z różnych grup wiekowych.
3. Wyjście do Zamku w Niemodlinie. Poznanie pamiątek historycznych w najbliższej okolicy.
4. „Śladami bohaterów” – stworzenie mapy pomników i nazw ulic bohaterów narodowych w naszej miejscowości. Wycieczka edukacyjna z wykorzystaniem mapy. 5. Zajęcia edukacyjne „Polskie i lokalne tradycje” – cykl zajęć realizowanych we współpracy z lokalnym domem kultury i biblioteką pedagogiczną |
- nauczyciele oddziałów dzieci 5- i 6-letnich, - nauczyciele wszystkich oddziałów, - nauczyciele oddziałów dzieci 5- i 6-letnich,
- nauczyciele wszystkich oddziałów |
- październik 2021,
- listopad 2021,
- wrzesień 2021–czerwiec 2022,
- wg harmonogramu |
Zadanie: Kształtowanie postawy odpowiedzialności za środowisko naturalne |
||
Sposób realizacji |
Realizatorzy |
Termin |
Kształtowanie u dzieci wrażliwości ekologicznej poprzez rozbudzanie zainteresowania otaczającą przyrodą. Zapoznanie dzieci ze światem roślin i zwierząt, wykorzystując do tego każdy spacer i wycieczkę – utrwalanie u dzieci świadomości otaczającej ich przyrody.
„Co do czego? – gospodarka odpadami” – stworzenie w każdej sali kącika ekologicznego z instrukcją segregowania śmieci oraz informacjami na temat rodzajów opakowań i ich szkodliwości dla środowiska naturalnego.
Udział w akcji „Sprzątanie świata” z okazji obchodów Dnia Ziemi.
Udział w konkursach tematycznych organizowanych przez podmioty zewnętrzne |
- nauczyciele wszystkich oddziałów |
- cały rok,
- kwiecień 2022, - cały rok |
Zadanie: Promocja zdrowia |
||
Sposób realizacji |
Realizatorzy |
Termin |
1. Realizacja porannej gimnastyki. 2. Kształtowanie prawidłowych nawyków higienicznych poprzez naukę dokładnego mycia rąk, zębów, dbania o włosy, przestrzegania zasad higienicznego korzystania z toalety. 3. Spotkanie z dietetykiem – pogadanka na temat zdrowego żywienia. 4. Samodzielne przygotowywanie kanapek – utrwalanie wiadomości o wartościach odżywczych poprzez świadomy dobór składników. 5. Zabawy ruchowe z wykorzystaniem muzyki – nauka elementów różnych tańców, aerobik. 6. „Woda źródłem zdrowia” – cykl zajęć na temat znaczenia wody w życiu człowieka, zachęcanie dzieci do picia wody, zajęcia na basenie – ćwiczenia w wodzie, nauka pływania. 7. „Mikołajkowe zmagania sportowe” – impreza sportowa z udziałem dzieci, nauczycieli i rodziców |
- nauczyciele wszystkich oddziałów |
- cały rok,
- wg harmonogramu,
- cały rok,
- listopad 2021–maj 2022,
- grudzień 2021 |
REALIZOWANE PROGRAMY I PROJEKTY: