Przedszkole nr 1 "Bajka"

  • Kalendarium

    Czwartek, 2024-03-28

    Imieniny: Anieli, Kasrota

  • Statystyki

    • Odwiedziny: 728867
    • Do końca roku: 278 dni
    • Do wakacji: 85 dni

a) roczny plan pracy przedszkola

ZAŁĄCZNIK DO Uchwały Nr 1/2021/2022

Rady Pedagogicznej PRZEDSZKOLA PUBLICZNEGO NR 1 BAJKA

z dnia 26 SIERPNIA 2021

w sprawie zatwierdzenia planu pracy szkoły na rok szkolny 2021/2022

 

Plan pracy przedszkola

PUBLICZNEGO NR 1 BAJKA W NIEMODLINIE

w roku szkolnym 2021/2022

Plan pracy przedszkola uwzględnia w szczególności:

 

Plan nadzoru dyrektora przedszkola w roku szkolnym 2021/2022, w tym:

1) wnioski z nadzoru pedagogicznego za rok szkolny 2020/2021,

2) podstawowe kierunki polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2021/2022

 

 

Wnioski z nadzoru pedagogicznego za rok szkolny 2020/2021:

  1. Przedszkole zapewnia środki i warunki pracy niezbędne do prawidłowej realizacji procesu wychowawczo-dydaktycznego. Zarówno nauczyciele, jak i rodzice znają procedury bezpieczeństwa obowiązujące w przedszkolu, jednak w ocenie rodziców nie zapewniają one w pełni poczucia bezpieczeństwa.

 

Rekomendacje:

Zapoznanie dzieci i rodziców z procedurami zmierzającymi do ograniczenia ryzyka zarażenia COVID-19 obowiązującymi w przedszkolu, zwrócenie szczególnej uwagi na bieżące stosowanie się wszystkich osób przebywających w przedszkolu do tych procedur.

 

  1. W związku z przerwami w pracy przedszkola związanymi z zawieszeniem zajęć z powodu pandemii COVID-19 nie wszystkie zajęcia z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej były prowadzone zgodnie z zaleceniami zawartymi w opiniach i orzeczeniach poradni psychologiczno-pedagogicznej.

 

 

 

Rekomendacje:

Nauczyciele udzielający pomocy psychologiczno-pedagogicznej na bieżąco analizują stan rozwoju dzieci, prowadzą szczegółową dokumentację realizacji zadań oraz dokonują modyfikacji sposobu ich realizacji, dostosowując do bieżącej sytuacji.

 

Zadania z zakresu nadzoru pedagogicznego dla kuratorów oświaty w zakresie kontroli:

– w przedszkolach oraz innych formach wychowania przedszkolnego „Organizacja wczesnego wspomagania rozwoju dziecka”.

 

 

 

Zadanie: Podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne dzieci

Sposób realizacji

Realizatorzy

Termin

Planowanie procesów wspomagania rozwoju i edukacji przez nauczycieli z wykorzystaniem przyjętych programów, na podstawie wyników analizy problemów i trudności edukacyjnych dzieci oraz ich uzdolnień.

Stworzenie w każdej sali kącików zainteresowań: muzycznego, plastycznego, przyrodniczego lub innych, według potrzeb i zainteresowań dzieci.

Współpraca z rodzicami dzieci oraz poradnią psychologiczno-pedagogiczną w zakresie prawidłowej organizacji wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.

Organizacja wsparcia psychologiczno-pedagogicznego ze szczególnym uwzględnieniem problemów spowodowanych pandemią COVID-19:

- zajęcia dla dzieci wspierające radzenie sobie z codziennymi problemami, z nazywaniem uczuć i radzenia sobie z nimi,

- warsztaty dla rodziców „Nowoczesny przedszkolak – rozważne korzystanie z narzędzi i zasobów cyfrowych”,

- wzmocnienie poczucia bezpieczeństwa poprzez zapoznanie dzieci i rodziców z procedurami zmierzającymi do ograniczenia ryzyka zarażenia COVID-19 obowiązującymi w przedszkolu, bieżące stosowanie się do tych procedur

- nauczyciele wszystkich oddziałów,

 

- nauczyciele, dyrektor,

 

 

 

 

- wychowawcy grup, psycholog

 

 

- do 1. dnia każdego miesiąca,

 

 

 

 

- na bieżąco,

 

 

 

 

- według harmonogramu

 

Zadanie: Wychowanie do wrażliwości na prawdę i dobro. Kształtowanie właściwych postaw szlachetności i zaangażowania społecznego

Sposób realizacji

Realizatorzy

Termin

1.      „Bierz przykład z bohatera” – wprowadzanie dziecka w świat pozytywnych wartości: dobro, prawda, miłość i piękno. Rozwijanie umiejętności rozróżniania dobra od zła, prawdy od oszustwa. Tworzenie krótkich inscenizacji wybranych fragmentów książek.

2.      „Proszę, dziękuję, przepraszam” – kształtowanie oraz utrwalanie u dzieci norm i zwrotów grzecznościowych społecznie akceptowanych.

3.      „Mały wolontariusz” – zapoznanie dzieci z ideą bezinteresownej pomocy: zbiórki karmy dla zwierząt ze schroniska, wizyty w DPS (przedstawienie jasełkowe, własnoręcznie wykonane upominki)




- nauczyciele wszystkich oddziałów

 

 

 

 

 

 

- cały rok

 

 

Zadanie: Wspomaganie przez przedszkole wychowawczej roli rodziny

Sposób realizacji

Realizatorzy

Termin

1.       Zapoznanie rodziców dzieci z programem wychowawczo-profilaktycznym.

 

2.       Wspieranie rodziców w procesie wychowawczym – organizacja spotkań z rodzicami, warsztatów tematycznych z psychologiem .

3.       Festyn rodzinny z okazji Dnia Dziecka – integracja społeczności przedszkolnej.

4.       Rozwijanie u dzieci umiejętności współdziałania, komunikowania się, dostrzegania potrzeb innych osób w trakcie realizacji codziennych zajęć w przedszkolu, zgodnie z postanowieniami programu wychowawczo-profilaktycznego

-    nauczyciele wszystkich oddziałów,

-    nauczyciele,  psycholog, dyrektor,

-    nauczyciele, dyrektor,

 

-    nauczyciele wszystkich oddziałów

 

-    wrzesień 2021,

-    cały rok,

-    czerwiec 2022,

-    cały rok

 

Zadanie: Działanie na rzecz edukacji patriotycznej, nauczania historii oraz poznawania polskiej kultury, w tym osiągnięć duchowych i materialnych

Sposób realizacji

Realizatorzy

Termin

1.        Realizacja zajęć edukacyjnych „Polskie symbole narodowe”.

 

2.        Uroczysta akademia w ramach obchodów rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości. Występy dzieci z różnych grup wiekowych.

 

3.        Wyjście do Zamku w Niemodlinie. Poznanie pamiątek historycznych w najbliższej okolicy.

 

4.        „Śladami bohaterów” – stworzenie mapy pomników i nazw ulic bohaterów narodowych w naszej miejscowości. Wycieczka edukacyjna z wykorzystaniem mapy.

5.        Zajęcia edukacyjne „Polskie i lokalne tradycje” – cykl zajęć realizowanych we współpracy z lokalnym domem kultury i biblioteką pedagogiczną

- nauczyciele oddziałów dzieci 5- i 6-letnich,

- nauczyciele wszystkich oddziałów,

- nauczyciele oddziałów dzieci 5- i 6-letnich,

 

 

- nauczyciele wszystkich oddziałów

- październik 2021,

 

- listopad 2021,

 

- wrzesień 2021–czerwiec 2022,

 

 

 

- wg harmonogramu

Zadanie: Kształtowanie postawy odpowiedzialności za środowisko naturalne

Sposób realizacji

Realizatorzy

Termin

Kształtowanie u dzieci wrażliwości ekologicznej poprzez rozbudzanie zainteresowania otaczającą przyrodą. Zapoznanie dzieci ze światem roślin i zwierząt, wykorzystując do tego każdy spacer i wycieczkę – utrwalanie u dzieci świadomości otaczającej ich przyrody.

 

„Co do czego? – gospodarka odpadami” – stworzenie w każdej sali kącika ekologicznego z instrukcją segregowania śmieci oraz informacjami na temat rodzajów opakowań i ich szkodliwości dla środowiska naturalnego.

 

Udział w akcji „Sprzątanie świata” z okazji obchodów Dnia Ziemi.

 

Udział w konkursach tematycznych organizowanych przez podmioty zewnętrzne

 

 

 

 

 

-  nauczyciele wszystkich oddziałów



-  cały rok,

 

-  kwiecień 2022,

-  cały rok

Zadanie: Promocja zdrowia

Sposób realizacji

Realizatorzy

Termin

 

1.        Realizacja porannej gimnastyki.

2.        Kształtowanie prawidłowych nawyków higienicznych poprzez naukę dokładnego mycia rąk, zębów, dbania o włosy, przestrzegania zasad higienicznego korzystania z toalety.

3.        Spotkanie z dietetykiem – pogadanka na temat zdrowego żywienia.

4.        Samodzielne przygotowywanie kanapek – utrwalanie wiadomości o wartościach odżywczych poprzez świadomy dobór składników.

5.        Zabawy ruchowe z wykorzystaniem muzyki – nauka elementów różnych tańców, aerobik.

6.        „Woda źródłem zdrowia” – cykl zajęć na temat znaczenia wody w życiu człowieka, zachęcanie dzieci do picia wody, zajęcia na basenie – ćwiczenia w wodzie, nauka pływania.

7.        „Mikołajkowe zmagania sportowe” – impreza sportowa z udziałem dzieci, nauczycieli i rodziców

 

 

 



-  nauczyciele wszystkich oddziałów

 

-  cały rok,

 

-  wg harmonogramu,

 

-  cały rok,

 

-  listopad 2021–maj 2022,

 

-  grudzień 2021

 

REALIZOWANE PROGRAMY I PROJEKTY:

  1. „Emocja”- międzynarodowy projekt
  2. „Magiczna Księga”- ogólnopolski projekt
  3. „Gramy zmysłami- ogólnopolski projekt edukacyjny
  4. „Mamo, tato wolę wodę”
  5. „Kubusiowi przyjaciele natury”
  6. „Narodowe czytanie”
  7. Przyjaciele Zippiego”
  8. „Skąd się biorą ekologiczne produkty”
  9. „Czyste powietrze wokół nas”